2 Kasım 2009 Pazartesi

Köftenin Kıymalı Pideye Dönüşüm Öyküsü

Bilenler bilir, beyim mutfakta biraz marifetli övünmek gibi olmasın. Pizzalar, ekmekler, yoğurtlar ve yemekler...Evde muhteşem lezzetler pişip duruyor.


Geçen gün alışverişin ardından eve gelince Yaşam yine mutfağa girdi bir şeyler pişirmek üzere. Ben de bilinçli ev hanımı olarak aldığımız kıymayı yoğurayım köfte olsun da buzlukta dursun dedim. Bak bak... Bi de yetmedi , Yaşam'a artistlik yapıcam ya, adam köfteyi çok seviyor-benim karım çok güzel yemek yapıyor diyecek- kasap köftesi yapıcam dedim. Bizimkisi hadi bakalım dedi spora gitti ;ben de sıvadım kolları.


Önce internete girdim tabi kasap köftesi nasıl yapılıyormuş diyerekten. Buldum bi site aldım tarifi, ver elini mutfak. Kıymayı tuz ve ekmek içi ile yoğurun...Yoğurdum, güzel görünüyor...Dinlendirin bi gece... bu da kolay ama vakit yok...yarım saat yeter... Çıkarın içine 1 yemek kaşığı limon suyuna karıştırdığınız 2 tatlı kaşığı karbonatı dökün...Karbonat yok, kabartma tozu var evde...Sakin ol paniğe kapılma... İnternet... karbonatla kabartma tozunun farkı...Biri asidik diğerii...allahım ne diyo bu, evde limon da yok zaten...Hahhh...Kabartma tozu ile karbonat aynıymış, karbonatı limon gibi asidik bir şeyle karıştırmak gerekiyormuş, kabartma tozuna gerek yokmuş... Ohhhh... koş koş salondan mutfağa...ev geniş olunca zor tabi :)))) bir yemek kaşığı suyun içine dök kabartma tozunu...karıştır kıymaya...bu beyazla kırmızı renk doğru mu??? Yazık bardağın içinde kabartma tozu kaldı, ziyan olur (Ahhhh babanne hep senin yüzünden) karıştır biraz suyla onu da dök kıymanın üstüne...


İki orta boy soğan, rendele ekle karışıma...Ufffff gözlerim yanıyor...Bu ne oldu böyle, fazla mı cıvık ne? niye elime yapışıyor? Biraz daha yoğursam olur mu ki? Üffff olmadı bu...Biraz daha kıyma ekliyim...olmadı...biraz daha ekmek...biraz köfte harcı, onun içinde galeta unu var toparlar...Toparlamıyor yavvv. Şeytan diyor kalır at çöpe...Al işte ekmek de bitti :(((...Ayyyy ağlayacağım şimdi...Ekmeğe en yakın un var biraz un koysam, Yaşam gelmeden toparlar mı? Tühhhh un paketi elimden kaçtıııı...


Hahhhh tam sırası telefon çalıyor... Alo...Allahtan arayan Hülya. Kesin biliyordur bu işten nasıl sıyrılacağımı... Ne? kapağını kapatıp dinlendireyim mi? Toparlar mı sahiden? Hıııı, Yaşam'ın görmeyeceği bir yere kaldırıp yarın icabına bakayım...Köfteyi bilmem ama evlilikle ilgili öğreneceklerim var kesin.


Tam saklama kabının kapağını kapattım, Yaşam girdi kapıdan içeri. Köfteleri soruyor. Allahım ne diycem şimdi? Dinleniyorlar deyiverdim. Sonra da bi çırpıda itiraf ettim her şeyi. Şekil alamayacak kadar cıvık bir malzemenin dolapta beklediğini yani :)))))


O malzemeyi bugün kıymalı pide yaptık. Vallahi içi çok güzel olmuştu. Gerçi kıymalı pide içi gibi değil de aynen adana kebap köftesi olmuştu. Afiyetle yedik. Resimler de burada efem...








Bi daaa bilmediğim işe girip birinin gözünü boyamak mı...Tövbeeee

3 yorum:

  1. Super gorunuyor, hatta insanin cani istiyor desem, bana da yap lutfen!!!
    Bu arada seninle ugrastim ertesi gun, dolaptaki hamurdan peynirli pogaca yapayim dedim, kahvaltiya Onur'un onune koydum, sence ne oldu? Sen git dolaptaki elmali tart icin ayrilmis tatli hamurunu kullan, tuzlu peynirleri de icine koy, bir de guzel gorunuyor, ama tadi , ahh, kasap koftesi yapsam daha iyiydi dedim, Onur'un da diline dustum:)Sorma sekerim, bildigin de yaniltiyor zaman zaman...

    YanıtlaSil
  2. ne diyonuz, nece konuşuyonuz yaa, kasap köftesi, elmalı tart hamuru felan. ben bir menemen bilirim bir de sucuklu yumurta:PpP

    kızım valla süper görünüyordu pide, benim bile canım çekti. du akşam gidip yiyeyim hehehe:DDD

    YanıtlaSil
  3. Canımcım, Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor..Ama tarife ihtiyacın oldugunda bana söylesen ya sen.. Kendim yapmasam da bir sürü yemek tarifim var...
    Öperimm

    YanıtlaSil