18 Kasım 2009 Çarşamba

Uzun Bacaklı Judy

1990 yılıydı. Ablamın ilkokul günleri bitmişti, ayrılıyorduk artık o başka okula gidecekti. O senenin yaz tatilinde TRT Tatil Ekranı diye bir program yayımlamaya başlamıştı. Her gün saat 3 gibi televizyonun karşısında yerimizi alıyorduk. Gerçi ben tam bir televizyon bağımlısı olduğum için hiç kapanmıyordu o televizyon ama kulak kesiliyorduk bu program başlayınca. "3,2,1 Contact" yayınlanıyordu. Jeneriği buydu hatırlamak isteyenler için: http://www.youtube.com/watch?v=s2-LEBc2sO8&feature=related

Bir de mathnet (hatırladığımdan değil, kutsal bilgi kaynağı eksi'den buldum adını). Hatırlamak için: http://www.youtube.com/watch?v=gl8aIizUBNI&feature=related

Judy ve Uzun Bacak, programın son parçasıydı. Bir Japon çizgi filmi. Yetimhanede yetişen Judy'e burs sağlayarak onu yatılı liseye gönderiyordu zengin amcamız. Judy adamın sadece gölgesini görmüştü ve bacakları uzun olduğundan ona Daddy Long Legs (uzun bacaklı babam) diye mektuplar yazıyordu. Bu arada, oda arkadaşının amcası Jervis'e aşık oluyor, sonunda uzun bacaklı babasının Jervis olduğu ortaya çıkıyordu. (şimdiki feminist aklım bu olaya sübyancılık gözüyle baksa da o zamanlar Jervis'e aşıktım.)

Her bölümde bu sevimli kızın sakarlıklarını izliyorduk bir de yetim olduğu ortaya ha çıktı ha çıkacak diye hop oturup hop kalkıyorduk.

Sonra bu dizi bitmeden okullar açıldı. Ben sabahçıydım. Öğleden sonra 4.3o'da yayınlanıyordu Judy ve ben yetişiyordum. Ama ablamın okulu tüm gündü artık ve 4'te bitiyordu. O yetişemeyecekti. İki kafadar anlaştık en sonunda. Ben diziyi vidyoya alıyordum, ablam gelince birlikte bir daha izliyorduk.

Judy'e özeniyordum ben. Yatılı okula gidiyor, kendi parasını harcıyor, çok güzel hikayeler yazıyor ve Jervis'i kapıyor diye. Yetimdi oysa. Acıklıydı durumu. O yaşımda anlamıyordum.

Neyse... Sanki Türkiye'de önümde bilgisayar, elimin altına internet yokmuş gibi burada araştırdım 19 yıl öncesinin Judy tutukusunu .Amerika'ya gelince zihnim açıldı. Veeee bütün bölümlerinin olduğu bir siteyi yakaladım :))) Yine burnumun direği sızlayarak yaşıma aldırmadan izliyorum Judy'i. Eskisi gibi izlerken hayal kurmuyorum. Benim hayatımın Judy'e özenilecek dönemi geride kaldı. Yine de çocukluğum geliyor gözümün önüne onu izlerken. Heyecanla ve görev bilinciyle vidyoyu çalıştırmam. Ablamla çok önemliymiş gibi her bölüm sonunda olayları tartışmam. Bir de jenerikteki İngilizce yazıları ablamın en fazla bir aylık Hazırlık tecrübesiyle anlamasını beklemem. :)))

Gerçi bölümler sıralı değil ve dizi Japonca ama izlemek ve çocukluğunu hatırlamak isteyenler için linki budur:

http://www.veoh.com/search/videos/q/daddy+long+legs#

Bu da jeneriği hatırlamak isteyenler için:

8 yorum:

  1. Benim favorim prenses Sara! Neler cekti ahh neler.
    Galiba kucuk prenses orijinal adi...
    :)

    YanıtlaSil
  2. onun sherley temple'li filmi de var...
    benim de tek hatırladığım şu tekerleme:

    şekeer kız candy
    anthony'le evlendi
    bunu duyan liisa
    kıskançlıktan geberdi:)

    YanıtlaSil
  3. çok mutlu oldum çocukluğumda herbölümünü izledim ama son bölümünü izleyemedim o kadar çok üzülmüştümki yıllarca aklımdan çıkmadı çok teşekkürler izlerken gözyaşlarıma hakim olamadım kaybettiğim arkadaşım geldi aklıma izini kaybettiğim bulamıyorum hep birlikte izlerdik zerrin nerdesin ya hala seni çok seviyorum

    YanıtlaSil
  4. lütfen tv de tekrar yayınlanmasını isterim umarım yayınlanır

    YanıtlaSil
  5. uzun bacaklı baba çizgi filimini hiç bir zaman unutamadım ....birde kanal d de yayınlanan yeşil tepeler yanlış hatırlayamadımsa ...judy ve jervis mükemmmel bir çift...

    YanıtlaSil
  6. ApplesWith about 95 cаlories, a diet low beѕt гasρbеrry κetone
    supplеmеnt in ԁairy. If our mеtabolism is to create a plаn that
    will help уou through those timеs thаt you ωant tο lοѕe weight
    ρermanently.

    mу wеbsite; http://esuccess-coaching.com/index.php?do=/blog/20914/a-real-buy-raspberry-ketones

    YanıtlaSil